
Saat&Saat, “Dünya İncelik İster” Mottosuyla Çıktığı Sürdürülebilirlik Yolculuğuna Somut Adımlarla Devam Ediyor
Saat&Saat, “Dünya İncelik İster” Mottosuyla Çıktığı Sürdürülebilirlik Yolculuğuna Somut Adımlarla Devam Ediyor
“Türkiye’nin Saatçisi” Saat&Saat, “Dünya İncelik İster” sloganıyla duyurduğu Sürdürülebilirlik Stratejisi kapsamındaki somut adımlarla, “Geride BırakMA” mesajını veriyor.
Saat&Saat, 2024 yılında daha sürdürülebilir bir dünyaya katkı sağlamak adına Devridaim Enstitüsü’nün yatırımında başlattığı sürdürülebilirlik parıltısında büyük bir hızla devam ediyor. Saat&Saat’in sürdürülebilirlik bilinciyle hareket eden bir marka olarak doğaya saygısını sunmak adına hayata geçirilebilmesi bu çalışmalar; eğitimlerden atölyelere, yeşil ofis uygulamalarından kurum içi etkinliklere kadar pek çok alanda gerçekleşiyor. Bu çalışmalarla, kurumun büyüme süreçleriyle ilgili somut adımlar atılırken, çalışan farkındalık da güçlendiriliyor.
Ofisten Ekosisteme: Sürdürülebilirlik Adımları
Saat&Saat, sürdürülebilirlik kapsamı dahilinde ofis içerisinde yaptığı çalışmalarla hem daha verimli hem de tasarruf sağlayan bir yaklaşım sunuyor hem de hastaların sürdürülebilirliğe yönelik bilgilerini öğrenmek üzere eğitim, atölye ve etkinlikler düzenleniyor. Devridaim Enstitüsünün yatırımda bu uygulamalarda, esnek olarak sürdürülebilirliğin kurumdaki yerini artırmaya odaklanıldı. Bu yetenek; Ofis plastik atıklarının azaltılması için bilgilendirme yapılması yanı sıra kuruma içine su sebilleri ve termos dağıtımı yapıldı. Ayırılabilir atık kutularını da ofis genelinde yaygınlaştıran Saat&Saat, yemekhanedeki gıda fazlasının barınaklara yönlendirilmesi için de özel bir sistem kurdu.
İki Aşamalı Çöp Toplama Etkinliği ile “Geride BırakMA” Mesajı
5 Haziran Dünya Çevre Günü yaklaşırken Saat&Saat, çalışanlarının devamı ile iki konuyu çöp toplama etkinliği gerçekleştirdi. 22 Mayıs 2025’te Kilyos’ta büyüme etkinliğinde 1 saat içerisinde 20 kilo çöp ve atık toplandı. Etkinlikte doğaya atılan çöplere ve atıklara gönderme yaparak “Geride BırakMA” mesajı verildi. Toplanan çöplerin hayatları zararlar, atıkların ise ileri dönüşüm yöntemleri hakkında bilgili çalışanlara aktarıldı.
Sürdürülebilirlikte İleriye Bakış
Sürdürülebilirlik ve döngüsel ekonominin Saat&Saat’in kurum katkılarında uzun yıllardır yerini belirten Saat&Saat Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü Berfin Kaplan Albayrak; “Saat&Saat olarak, sürdürülebilirliği yalnızca bir görünüm olarak değil; aynı zamanda kurumsal, toplumsal etkinin anlayışının ve ekonomik büyümenin bir parçası olarak doğrudanlandırıyoruz. Geride bırakan her plastik şişe, yönlendirilen her atık ve hayata geçirilmesi her eğitim, bu yaklaşımın yapı taşlarını oluşuyor. Biz, kurum olarak üzerimize düşüyoruz için hareket ediyoruz. Bu konumdaki tüm önlemlerimiz tarafından kullanılan ve hayatlarına da etki sağlamak en büyük arzumuz.
önümüzdeki dönemlerde yapılan çalışmalar vurgulayan Albayrak işlemleri şöyle devam etti; “Devridaim Enstitüsü ile olan iş birliğimizi sürdürerek kurum içi ekolojik dönüşüm süreçlerini sürdürmeyi, sürdürülebilirlik eğitimlerini farklı inançlarla devam ettirmeyi ve saha projelerini arttırmayı hedefliyoruz. Sürdürülebilirliğin bir seçenek değil, ortak bir yaşam biçiminin oluşması. Kimsenin geride kalmadığı bir dünya yaratmak için Saat&Saat olarak dünyaya karşı incelikli olarak devam ediyor.”
Saat&Saat Hakkında:
Saat&Saat’in yolculuğu, 1971 yılında toptan saat ticaretiyle başlayan bir serüvene dayanmaktadır. 1994 yılında kurulan Saat&Saat, toptan saatçilik sektöründeki sürekliliğin temel alan deneyiminin distribütörlüğü ve perakendeye satışla sektöre güçlü bir giriş yaptı. 2005 yılında ilk mağazasını Cevahir AVM’de genişleyen perakende sektöre atılmış, 2009 yılında ise SaatveSaat e-ticaret sitesiyle online satış kanalına giriş yapmıştır. Kuruluş yılında portföyüne kattığı ilk yurt dışı distribütörlük markası Adidas ve hemen ardından DKNY ile kullanıma başlayan Saat&Saat yıllar içinde; Raymond Weil, Maurice Lacroix, Universe Constant, Versace, Ebel, Jacques Philippe, Boss, Emporio Armani, Guess, Michael Kors, Welder, Fossil, Philipp Plein, Gc, Calvin Klein, Furla, Ted Baker, US Polo Assn., Kenneth Cole, Tory Burch, Tommy Hilfiger, Lacoste, Diesel, Adidas, Milano X Change gibi dünyaca ünlü 30’dan fazla markayı portföyüne kattı. Marka bilinirliği %85 olan Saat&Saat; 160 mağaza ve shop-in-shop, 758 bayi ve zincir mağaza satış noktası, www.saatvesaat.com.tr , tüm pazaryerleri ve 40 üzeri ülkelerde yurt dışı performans ağı ile üretimler sunmaktadır. 30 yıllık deneyimiyle Türkiye genelinde tüm markalara “Kapsamlı Teknik Servis” hizmeti sunmaktadır.