IPEKYOL GROUP SÜRDÜRÜLEBİLİR MODA YOLCULUĞUNDA
KARARLI ADIMLAR ATIYOR
Türk moda sektörünün köklü kuruluşlarından Ipekyol Group, kadın modasına yön verme vizyonuyla hem yurt içinde hem de yurt dışında sağlıklı büyümesini sürdürüyor. İlk sürdürülebilirlik raporunu yayımlayan Ipekyol Group, bu raporda sürdürülebilirlik alanındaki taahhütlerini ve başarılarını kamuoyuyla paylaştı.
Grubun sürdürülebilirlik ilkelerini iş yapış şekillerinin merkezine yerleştirdiklerini belirten Ipekyol Group CEO’su Uğur Ayaydın, raporla ilgili şu değerlendirmelerde bulundu: “Ipekyol Group olarak, moda sektöründeki faaliyetlerimizin yanı sıra, işimizi çevre, insan ve inovasyon odaklı sürdürülebilirlik ilkeleriyle yönlendirmekteyiz, işte bu noktada hayallerimizi gerçekleştirmek için çıktığımız bu yolda ekonomik, çevresel ve toplumsal faydaları dengeleyerek gelecek nesillere daha iyi ve yaşanabilir bir dünya bırakmaya dair sorumluluk ve taahhüdümüzü esas aldık, buna göre bir yol haritası belirledik. Sürdürülebilir moda konusunda yol haritamız çok net.”
Adım adım büyük bir değişim programı başlattık…
Sürdürülebilir üretim konusunda değişimi adım adım hayata geçirdiklerini belirten Ayaydın, “Öncelikle, koleksiyonlarımızda organik, geri dönüşümlü çevre dostu malzemelere odaklanıyoruz. Uluslararası akredite kurumların denetimleri sonrasında OCS ve RCS sertifikalarına sahip fabrikamızda organik ve geri dönüştürülmüş malzemelerden yapılmış dahil yıllık 2 milyon adet ürün çıkarıyoruz” dedi.
Topluma katkı sağlama sorumluluğunu her zaman derinden hisseden Ipekyol Group, “Çık Kozandan Aç Kanatlarını” Programı kapsamında Türk Eğitim Vakfı(TEV) ile yaptığı iş birliğiyle meslek lisesi ve üniversitelerde eğitim gören kız çocuklarının eğitimlerini sürdürmeleri üzerine kapsamlı bir destek çalışması sürdürüyor.
Ipekyol Group’un sürdürülebilirlik hedefleri ise şöyle sıralanıyor:
– 2030 yılına kadar Kapsam 1 emisyonlarında %50, Kapsam 2 emisyonlarında %100 ve Kapsam 3 emisyonlarında %25 azaltım sağlanması; 2040 yılına kadar %90, 2050 yılında ise Net Sıfır hedefine ulaşılması.
– 2030 yılına kadar yerli üretim ürünlerde %50 sürdürülebilir pamuk, %30 geri dönüştürülmüş polyester kullanılması.
– Alışveriş çantaları, karton, kâğıt ve diğer ambalajlarda %100 sürdürülebilir hammadde kullanımına geçiş.
– 2030 yılına kadar Ipekyol Group mağazaları, genel müdürlük ve fabrikalarında kullanılan elektrik enerjisinin %100’ünün yenilenebilir kaynaklardan elde edilmesi.
– Kadın, eğitim ve ormanların korunması odaklı yatırımlarla topluma ve çevreye katkı sağlanması.
Ipekyol Group, sürdürülebilirlik vizyonuyla sektördeki lider konumunu güçlendirirken, toplumsal fayda ve çevresel etki alanında da fark yaratmayı sürdürüyor.