Canon, Future Book Forum’da Kitap Endüstrisinin Geleceğini Şekillendirecek Ekosistem Odaklı Büyüme ve İnovasyon Vizyonunu Ortaya Koydu
Görüntüleme Teknolojilerinin lideri Canon, 12–13 Kasım 2025 tarihlerinde Almanya’nın Poing kentindeki Müşteri Deneyim Merkezi’nde Future Book Forum’u bir kez daha başarıyla hayata geçirdi.
Bu yıl “Kitapların Ötesinde: Yayıncılık Ekosistemlerini Yeniden Tasarlamak” (Beyond Books: Reinventing Publishing Ecosystems) temasıyla gerçekleştirilen etkinlikte iki gün boyunca uzman konuşmacılar ve katılımcılar, yayıncılıkta bir ekosistem yaklaşımının ne anlama geldiğini ve kitap endüstrisi için nasıl olumlu dönüşümler yaratabileceğini inceledi. 11. kez düzenlenen forum, yayıncılık değer zinciri ve ilgili sektörlerden; kitap yayınevleri, baskı hizmeti sağlayıcıları, danışmanlar, gazeteciler, dernekler ile teknoloji ve çözüm sağlayıcılar dâhil birçok paydaşı bir araya getirdi.
Katılımcılar, kitap endüstrisinin içinden ve dışından ilham verici ve uygulamaya dönük örneklerle desteklenen, ekosistem odaklı düşünceye yönelik sistematik bir çerçeveyi ele alan bir dizi açılış konuşması ve sunuma katılma şansı elde etti. Sunumlarda aynı zamanda bu yaklaşımı destekleyen yenilikçi teknolojiler de öne çıkarıldı. Her gün düzenlenen grup çalışmaları ve yuvarlak masa oturumları, tüm katılımcıları kalıpların dışına çıkmaya ve kendi işletmelerinde iş ortaklarıyla birlikte yeni ürünler, hizmetler ve deneyimler geliştirmek için bu ekosistem düşüncesini nasıl kullanabileceklerini keşfetmeye teşvik etti.
Etkinliğin moderatörlüğünü ise Canon Future Book Forum’un uzun yıllardır iş birliği yürüttüğü küresel düşünce lideri, yazar ve fütürist Peter Fisk üstlendi. İlk gün, yayıncılık sektörünün geleceğine yön veren ekosistem yaklaşımını farklı disiplinlerden ele alan ilham verici açılış konuşmalarıyla başladı.
biomimicryNL Direktörü ve Kurucu Ortağı Saskia van den Muijsenberg, işletmelerin doğal ekosistemlerin dayanıklılık, uyum ve karşılıklı bağımlılık ilkelerini örnek alarak tedarikçiler, iş ortakları, müşteriler ve hatta rakiplerinden oluşan ağlarını nasıl yeniden tasarlayabileceklerine dair çarpıcı bir perspektif sundu.
Ardından Berlin Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Stratejik Yönetim Profesörü ve Ecosystemizer Kurucusu Dr. Julian Kawohl, ekosistem odaklı düşüncenin iş dünyasında neden giderek merkezi bir stratejik araç haline geldiğini anlattı. Geleneksel doğrusal modellerin günümüz ihtiyaçlarına yanıt vermekte yetersiz kaldığını vurgulayan Kawohl, şirketlerin birbirine bağlı ve insan odaklı değer yaratımı benimseyerek yeni büyüme alanlarının kapılarını nasıl açabileceğine odaklandı.
adidas Küresel Marka Geliştirmeden Sorumlu Kıdemli Direktör Christian Koeber ise markanın hem köklü hem de yeni oluşan ekosistemleri kullanarak küresel erişimini nasıl genişlettiğini paylaştı. Koeber, adidas’ın müşterileriyle kurduğu bağlantıları derinleştiren, anlamlı ve uzun vadeli değer yaratan stratejik yaklaşımı detaylandırdı.
Günün son konuşmacısı olan Gelato Kurucusu ve CEO’su Henrik Müller-Hansen, yapay zekâ, içerik üreticisi ekonomisi ve yerel baskı ekosistemlerinin kesişiminin yayıncılık dünyasında yarattığı dönüşümü ele aldı. Gelato’nun küresel yolculuğundan örneklerle merkezi olmayan üretimin ve yeni iş modellerinin talebi nasıl yeniden tanımladığını ve baskı endüstrisinde geleceğe hazır büyüme fırsatlarını nasıl ortaya çıkardığını anlattı.
Etkinliğin ikinci günü ise ilk gün tartışılan konu başlıklarının uygulamaya taşınmasına odaklandı. Yuvarlak masa oturumları, örnek olay incelemeleri ve teknoloji odaklı sunumlarla ekosistem temelli modelin yayıncılıkta nasıl somut sonuçlar yarattığı incelendi.
Nahdet Misr Publishing House CEO’su Dalia Ibrahim, akıllı iş ortaklıkları ve ekosistem odaklı düşüncenin bir yayınevinin rolünü geleneksel sınırların ötesine taşıyarak eğitim ve yayıncılıkta kalıcı etki yaratan bir katalizöre nasıl dönüşebileceğini aktardı.
BOOXITE Ürün Müdürü Hermann Eckel ise KOBİ ölçeğindeki yayınevlerine yönelik dijital kitap üretim platformlarının sunduğu yeni nesil ekosistemi anlattı. Eckel, sürdürülebilir ve iş birliğine dayalı bir yayıncılık modelinin nasıl mümkün hale geldiğini örneklerle paylaştı.
Canon’dan Jörg Engelstädter ve Tino Wägelein de Publishing 2030 Accelerator girişiminin ilk kavramlarının değerlendirildiği özel bir yuvarlak masa oturumuna ev sahipliği yaptı. Bu oturumda özellikle merkezi olmayan kitap üretimini mümkün kılan, profesyonel talep üzerine baskı yapan matbaalardan oluşan ağın ekosistem odaklı düşünceyle nasıl hayata geçirilebileceği tartışıldı.
Canon EMEA, Üretim Baskı, Pazarlama ve İnovasyon Kıdemli Direktörü Jennifer Kolloczek: “Bu yılki Future Book Forum bana açık ve cesur bir sohbetin gücünü bir kez daha hatırlattı ve gerçekten ilham verici bir deneyim sundu. Herkesin ortaya koyduğu dürüstlük ve cesaret için minnettarım. Artık 11. yılında olan Canon Future Book Forum, liderler ve yenilikçilerin bir araya gelerek doğru soruları sorduğu, varsayımları sorguladığı ve sektörümüzü gerçekten ileriye taşıyan, açık bir diyalog içinde cevapları birlikte keşfettiği benzersiz bir platform hâline geldi. Bu yılki “Kitapların Ötesinde: Yayıncılık Ekosistemlerini Yeniden Tasarlamak” (Beyond Books: Reinventing Publishing Ecosystems) temasıyla 35 ülkeden gelen 200’ün üzerinde katılımcıyla birlikte iş birliği, inovasyon ve teknolojinin birbirimizin güçlü yönlerini nasıl geliştirebileceğini ve daha sürdürülebilir, daha refah dolu bir geleceği birlikte şekillendirmemize nasıl yardımcı olabileceğini keşfetmeye devam ettik. Forum’a yayınevleri, baskı hizmeti sağlayıcıları, teknoloji sağlayıcıları ve dünyanın dört bir yanından düşünce liderlerinin katılması, bize yayıncılığın geleceğinin ekosistemin tek bir parçasına değil; hep birlikte nasıl büyüdüğümüze, uyum sağladığımıza ve dönüştüğümüze bağlı olduğunu güçlü bir şekilde hatırlatıyor” diyerek etkinliği değerlendirdi.
Future Book Forum 2025’in sponsor iş ortakları arasında Arctic Paper, C.P.Bourg, Contiweb, digibook, Horizon, Müller Martini/Hunkeler, Meccanotecnica, OneVision, Plockmatic Group, SDD, Smyth, Tecnau ve UPM yer alıyor.

